Zakup części samochodowych. Online czy stacjonarnie?

Po części samochodowe wcale nie musisz wybierać się do sklepu stacjonarnego. Zakupy w internecie mogą być lepszym pomysłem z co najmniej kilku powodów.

Wiesz, że awaria samochodu to nie tylko stres i duże wydatki, ale też przymusowy postój. Ten w najlepszym przypadku będzie oznaczał przesiadkę do innego środka transportu, a w najgorszym – brak możliwości zarabiania pieniędzy. Dlatego stosujesz się do wszystkich zasad poprawnej eksploatacji i dbasz o poszczególne podzespoły. Z tego powodu też regularnie sprawdzasz stan techniczny pojazdu.

Niestety nawet najlepiej utrzymany i serwisowany samochód nie jest jednak w stu procentach bezawaryjny. Naturalne procesy zużywania się poszczególnych części lub drobne, ale stosunkowo często popełniane błędy prędzej czy później sprawią, że konieczna będzie naprawa. Gdzie w takich sytuacjach szukać auto części? Co będzie lepszym rozwiązaniem – zakupy stacjonarne czy online?

Sklep stacjonarny czy internetowy? Wygoda i czasochłonność

Jeszcze do niedawna praktycznie wszystkie części samochodowe były kupowane w sklepach stacjonarnych. Miało to na zarówno dobre, jak i złe strony, ale do tych pierwszych na pewno nie można było zaliczyć wygody. Zakupy w jednym z nich oznaczały konieczność wizyty w odległym zakątku miasta, a w przypadku mieszkańców małych miejscowości – kilkudziesięciokilometrową „wycieczkę”.

Ten problem udało się rozwiązać dzięki sklepom internetowym. Dzięki nim części i akcesoria można zamówić do dowolnego miejsca, bez wyjazdu do – bardzo czasem oddalonego – sklepu motoryzacyjnego. A ten przecież może być mocno utrudniony w sytuacji, gdy twoje auto odmówiło posłuszeństwa.

Kupujemy części samochodowe. W sklepie czy w sieci? Porady

Wygoda wygodą, ale dla wielu z nas najważniejszym argumentem za wyborem sklepu stacjonarnego była możliwość uzyskania fachowej porady. Trudno z tym dyskutować, ale warto też zauważyć, że dla zorientowanego nawet w podstawowym stopniu kierowcy zwykle nie są one niezbędne. Wybór części kompatybilnych z danym modelem ułatwią rozbudowane wyszukiwarki (takie jak ta dostępna na Allegro). Na temat jakości właściwie wszystko powie przynależność do jednej z czterech kategorii według dyrektywy GVO (ta opcja również działa w wyszukiwarce Allegro):

  • OE – części oryginalne, posiadające logo producenta auta, identyczne z tymi, które znajdują się w fabrycznie nowych egzemplarzach;
  • OEM – części z tej grupy właściwie nie różnią się od OE. Pochodzą z tych samych zakładów i są identycznej wartości. Jedyną różnicą jest brak logo producenta auta;
  • OEQ – tym symbolem oznacza się części wysokiej jakości, poświadczonej testami i certyfikatami, ale nie pochodzącymi z fabryk związanych z producentem auta;
  • AM – w ten sposób klasyfikowane są pozostałe, nieposiadające żadnych certyfikatów części. To nie musi automatycznie oznaczać ich niskiej jakości. Zalecamy jednak ostrożność i przynajmniej podstawowy research na ich temat przed dokonaniem zakupu.

Zakup auto części. Stacjonarnie czy online? Kwestia ceny

Zarówno sklepy stacjonarne, mogą sprzedawać auto części tak w niskich, jak i wysokich cenach. W przypadku zakupów online łatwiej porównać między sobą poszczególne oferty i wybrać najkorzystniejszą. Z dodatkowym kosztem nie musi też wiązać się wysyłka, bo w większości sklepów jest ona darmowa po przekroczeniu pewnej kwoty – a w przypadku poważniejszych napraw o to przecież nietrudno.

Oszczędnym szczególnie polecamy zakupy na Allegro. Opcja sortowania pozwoli szybko dotrzeć do najtańszych ofert w danej kategorii, a ponadto istnieje możliwość wyświetlenia jedynie ofert z darmową dostawą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj